Inainte de "era" internetului, notiunea de servicii SEO nu putea fi incadrata nici macar in categoria de neologisme. Dar odata cu extinderea sa si cu "invazia" de pagini web, serviciile de optimizare si promovare site au devenit o necesitate pentru orice business prezent in mediul online.
Daca aruncam o privire in urma cu cativa ani, singurele servicii de promovare se limitau la pliantele publicitare si la asa-zisii fluturasi sau flyere (flyerele se numarau printre cele mai accesibile instrumente de marketing). Cine isi permitea, mai apela si la serviciile mass-media traditionale (radio, presa scrisa, televiziune), insa costurile piperate ingradeau oarecum titularii de afaceri mici.
In vremurile actuale, cand internetul a devenit cel mai rapid si eficace mijloc de comunicare, prea putini mai adopta sau se multumesc cu astfel de practici. Pana si marile companii, pentru a avea succes, se vad nevoite sa investeasca in servicii SEO (si mai intai in cele de creare site).

Servicii SEO… o scurta incursiune…

SEO, prescurtarea de la Search Engine Optimization (optimizare pentru motorul de cautare), ca parte fundamentala a web marketing-ului, presupune o serie de tehnici si strategii centrate in jurul site-urilor. Scopul acestor activitati este sa le permita o pozitionare cat mai buna in lista cu rezultate generate de cautarile organice pe Google sau pe alte motoare de cautare.
Printre avantajele metodelor de optimizare (desi mai putin evidente), se afla intensificarea traficului spre propriile website-uri. In consecinta, avem mai multe sanse sa transformam o vizita, intr-o cerere de informatii si chiar intr-o achizitie. Operatiunile de genul, la prima vedere, par destul de banale si accesibile oricui. Dar realitatea este diversa.
"Practicantii" de servicii SEO au cunostinte despre caracteristicile tehnice ale site-urilor (parametrii care le faciliteaza optimizarea) si despre functionarea motoarelor de cautare. Este vorba despre figuri profesionale in permanent actualizate cu fiecare Google update sau orice alta modificare de algoritm, ce poate influenta pozitionarea SERP a paginilor web.


Importanta serviciilor SEO pentru afacerile mici

Toate aceste activitati de optimizare site implica o investitie de timp si nu in ultimul rand de bani. Adeseori, doar marile companii isi permit sa suporte eforturile economice ale unor practici precum imbogatirea continutului, crearea "retelei" de link-uri (link building), de promovare online, de organizare a unor evenimente, etc.
Astfel de operatiuni, datorita costurilor, nu sunt la indemana afacerilor de mici dimensiuni, motiv pentru care, uneori, titularii se decid sa renunte la tot ce inseamna servicii SEO sau sa le restranga. Insa in ciuda bugetelor deficitare, exista posibilitatea ca si ei sa obtina beneficii de pe urma practicilor de optimizare site.
Poate ca Google favorizeaza brand-urile cu "greutate". Dar si cele mai putin cunoscute se pot transforma in veritabili "rivali" pentru cele mai importante nume in ce priveste traficul organic. Si nu ne ramane decat sa le descoperim pe cele care ni se potrivesc si ne ofera avantaje reale.
Poate ca nu dispunem de sume importante pe care sa le cheltuim pentru a ne imbunatati vizibilitatea in "ochii" motoarelor de cautare si totodata a clientilor potentiali. Dar din fericire, exista servicii SEO si pentru business-uri mai modeste, pentru mici intreprinzatori sau afaceri locale de dimensiuni restranse.
In partea a doua a acestei postari, vom aduce in prim plan cateva metode de optimizare site care va permit sa concurati cu marile brand-uri, chiar daca nu beneficiati de un buget foarte "generos".

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
SUS