Sa revenim insa la oile noastre. Cand vorbim de marketing online si optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), tehnicile "white hat" descriu actiunile legale, etice, oneste, in vreme ce tehnicile "black hat" presupun trucuri imorale, folosirea de metode interzise sau neautorizate.
Altfel spus, White Hat reprezinta Binele in batalia SEO, iar Black Hat, fortele asa-zis malefice. Dar cum raul este intotdeauna atragator si placut pe moment, trebuie spus ca in materie de optimizare site pentru Google, tehnicile neortodoxe pot avea rezultate benefice pe termen scurt. Insa, exact ca in viata, ceea ce la inceput este placut ulterior isi arata coltii. "White Hat" este un pariu mai sigur, o metoda mai solida de a-ti urca site-ul fara a-l compromite.
Iata mai jos o comparatie intre cele doua tehnici si ce presupune fiecare:
WHITE HAT |
BLACK HAT |
CONTINUT DE CALITATEDezvolta continut de calitate pentru utilizatori, ceea ce il face atractiv si pentru motoarele de cautare. |
CONTINUT ASCUNSPlaseaza continut ascuns, atractiv pentru motoarele de cautare dar care nu ia in considerare nevoile utilizatorului. Creeaza pagini cu continut superficial si fals, doar pentru a se pozitiona printr-un cuvant cheie. Cand utilizatorul da click pe respectiva pagina, ajunge pe o cu totul alta. |
GENEREAZA CONTINUT PROPRIUDezvolta continut care atrage vizitatorii si linkurile. |
COPIAZA CONTENTFura continut prin tehnici de scrapping, prezentandu-l apoi drept creatie proprie. |
FOLOSIRE ADECVATA A CUVINTELOR-CHEIENu doar insereaza un cuvant-cheie, ci si ataseaza la el un continut ce il complementeaza. De pilda, daca vorbesti despre filmul Batman, posteaza informatii despre regizor, actori samd. Motorul de cautare va sti astfel despre ce este contentul. |
REPETAREA ILOGICA A CUVANTULUI-CHEIECuvantul-cheie este repetat de "x" ori dar nu are logica pentru utilizator. Motoarele de cautare devin tot mai pricepute sa detecteze aceasta tehnica. |
OBTINE LINKURI "PE CINSTITE"Leaga prietenii cu site-uri similare pentru a atrage linkuri de la ele. Creeaza un content interesant, de calitate, spre care sa se faca trimitere (colectii de unelte, resurse, ponturi, infografice etc.) |
LINK FARMING SI CUMPARARE DE LINKURILink farming inseamna sa legi pagina A de pagina B si pagina B de pagina C fara ca motorul de cautare sa detecteze relatia. Adesea, linkurile nu au logica. De asemenea, cumparare de linkuri de la site-uri dubioase (cu continut de slaba calitate, pornografic etc.) |
INTEGRAT IN COMUNITATEPentru a obtine linkuri, trebuie inteles ca Internetul este o comunitate, o piata cu cerere si oferta. Daca generezi content de calitate, legi relatii de lunga durata cu utilizatorii si partenerii. |
SPAM PE BLOGURIComentarii intamplatoare pe bloguri (prin roboti). Interventii fara valoare doar pentru a obtine un link. |
PROTEJEAZA REPUTATIA BRANDULUITehnicile SEO trebuie sa tina seama de reputatia companiei.White Hat inseamna ca acesta nu are de suferit prin practici ilegale. |
DEZINTERES PENTRU REPUTATIA BRANDULUI CLIENTULUI"Black Hat" = scopul scuza mijloacele. Poti cumpara linkuri de pe site-uri dubioase doar pentru a te clasa mai bine, dar reputatia are de suferit. |
Aceasta sunt, pe scurt, diferentele dintre White Hat si Black Hat.
Trebuie spus ca cea mai mare parte a link building-ului realizat de firmele SEO
nu este natural, ci de fapt black hat, artificial. Cand trebuie sa platesti
pentru, sa ceri, sa comentezi sau sa inserezi un link in articol pentru a-ti
atinge telul, inseamna ca manipulezi rezultatele cautarii si incalci termenii
si conditiile Google.
Insa lucrurile nu sunt atat de albe sau negre pe cat par. Ca si in
viata, in lumea SEO sa fii corect este uneori calea cea mai sigura spre ruina.
Cate website-uri "white hat" care s-au conformat regulilor Google nu
si-au pierdut pozitia (si painea) la o schimbare majora de algoritm? Uneori,
"black hat" inseamna sa faci tot ce depinde de tine pentru a
supravietui intr-o lume monopolizata de Google.
Totusi, nu incercati asa ceva acasa! Lasati treaba pe mana unui freelancer web design profesionist!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu